تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : 1393
معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) گفت: حدود 600 اثر به نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان ارسال شده است که 147 اثر به مرحله داوری راه یافت و در نهایت از صاحبان 12 اثر برگزیده در این همایش تجلیل می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،ریحانه حقانی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: آیین اختتامیه این همایش، پنجشنبه هفته جاری ساعت 8:30 با سخنرانی آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) به همراه تجلیل از بانوان برجسته پژوهشگر ترتیب می یابد.
وی افزود: این همایش به منظور حمایت از فرایند تولید علم دینی، شناسایی و تجلیل از بانوان پژوهشگر و معرفی آثار پژوهشی برتر به ویژه در عرصه «زن و خانواده» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برگزار می ‌شود.
وی؛ حمایت از آثار پژوهشی بانوان و اثرهای برتر پژوهشی، شناسایی ظرفیت ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال، زمینه سازی افزایش مشارکت پژوهشگران و مراکز پژوهشی، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید دانش در بین بانوان طلبه، هدایت پژوهش ها به سمت نیازهای علمی حوزه علمیه و نظام اسلامی با تاکید بر عرصه زن و خانواده و افزایش نشاط علمی در بین بانوان دانش پژوه را از جمله هدف های این همایش برشمرد.
وی استقبال از اولین دوره این همایش را قابل توجه دانست و اظهار کرد: بیش از 100 استاد سطوح عالی از مراکز علمی گوناگون در ارزیابی آثار رسیده در 12 رشته تخصصی در این همایش همکاری داشتند.
حقانی خاطرنشان کرد: در میان آثار رسیده، سه کتاب به زبان اردو و سه کتاب به زبان انگلیسی نیز به دبیرخانه ارسال شده است که مورد ارزیابی قرار گرفت.
دبیر شورای سیاست گذاری نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان تصریح کرد: برخی از بانوان شرکت کننده در این همایش، بیش از 15 کتاب تالیفی و یا مقاله های تالیفی دارند.
وی با تاکید بر برگزاری مستمر این همایش در سال های آینده بیان کرد: ان شاءالله در سال های آتی از توانمندی ها و ظرفیت های مراکز علمی دیگر در این زمینه بیشتر بهره خواهیم برد.
در حال حاضر حدود 13 هزار طلبه خواهر به صورت حضوری و غیرحضوری در جامعه الزهرا(س) در شهر مقدس قم تحصیل می کنند و در حال حاضر این نهاد حوزوی به عنوان بزرگ ترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع پذیرای تعداد بسیاری از خواهران علاقه ‌مند به تحصیل علوم دینی در سه سطح آموزشی است.
جامعه الزهرا(س) به منظور معرفی و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی(ص) با استفاده از روش‌ های تعلیم و تربیت اسلامی تاسیس شده است تا زنانی اندیشمند، اسلام ‌شناس، صاحب ‌نظر، وارسته و الگو برای دیگر زنان مسلمان در داخل کشور و سایر کشورها تربیت کند.

https://qomefori.ir/vdch.wnzt23nxxftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما