تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 1370
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،این روزها همه در تدارک لباس نوروزی هستند اما در این میان عده ای حسرت یک دست لباس نو به دلشان مانده است. به همین دلیل جامعه یاوری فرهنگی، کمپینی را با عنوان «عیدی من» به راه انداخته تا دانش آموزان محروم کشورمان با مهربانی خیرین، قامتشان در نوروز، نونوار شود.

رضا درمان مدیرعامل خیریه جامعه یاوری فرهنگی و مسئول کمپین «عیدی من» در این باره گفت: خیریه یاوری طبق روال هر ساله و با کمک و همراهی خیرین، در دو مقطع به دانش آموزان محروم و نیازمند لباس هدیه می دهد؛ یک بار در ابتدای مهرماه و یک بار برای عید نوروز به دانش آموزان مناطق محروم که از قبل شناسایی شده اند، لباس مدرسه و لباس عید هدیه می شود.
وی افزود: سال های گذشته، این لباس ها از بازار، بنک دارها یا تولیدی های بیرون تهیه می شد. اما در چند سال اخیر به جای اینکه لباس ها را از بازار بخریم، مواد اولیه تولید لباس ها را به دختران هنرستانی که در پروژه آموزش حین تولید مشارکت دارند، داده می شود. با این کار هم آنها دستمزد کارشان را می گیرند و خرج تحصیل، ماندن در خوابگاه و هزینه های رفت و آمد برای مدرسه را می پردازند و هم با دوخت و دوز این لباس ها مهارت های لازم را به دست می آورند.
درمان گفت: لباس ها از طریق مدارس به بچه های بی بضاعت و نیازمند تحویل داده می شود. به این ترتیب کرامت بچه های نیازمند نیز حفظ می شود. یعنی اسم لباس خیریه ای مطرح نمی شود و در واقع لباس ها را خواهران خودشان که از جنس آنها هستند، در هنرستان می دوزند.
مدیرعامل خیریه جامعه یاوری با اشاره به شناسایی دانش آموزان بی بضاعت برای تحویل لباس ها ادامه داد: شبکه معلمان آموزش و پرورش بهترین افراد و رابطانی هستند که این افراد را شناسایی و به جامعه یاوری معرفی می کنند. آنها به ما می گویند که چه کسانی امکان خرید لباس عید را ندارند. در ادامه مدیر مدرسه نامه ای را در اختیار آنها و خانواده هایشان قرار می دهد و آنها به هنرستان محل دوخت لباس ها می روند و لباسشان را تحویل می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: این اتفاق کمک می کند که اگر لباس در تن دانش آموزان ایرادی داشت و بزرگ یا کوچک بود، همان جا ایرادها برطرف شود. لباس ها در سایزهای مختلف دوخته و برای پسرها پیراهن و شلوار و برای دخترها مانتو و شلوار مناسب عید تحویل داده می شود. این لباس ها کاملا ایرانی است و به این ترتیب از محصول داخلی هم حمایت شده است.
درمان افزود: لباس ها در شهرهای مختلف تولید می شود. جالب است بدانید امسال یکی از هنرستان هایی که این لباس ها را دوخته است، مدرسه ای استثنایی در سبزوار است که دوزندگان آن توانیاب جسمی و حرکتی یا معلول ذهنی هستند. در میان آنها حتی دختری است که بیماری CP دارد و با وجود فلج عضلات بدن، در پروسه دوخت و دوز لباس های دانش آموزان بی بضاعت مشارکت دارد.
مسئول کمپین عیدی من اضافه کرد: این دانش آموزان به خاطر مشکلات معلولیت، سرعتشان پایین است به همین دلیل پارچه لباس ها از ماه ها قبل در اختیارشان قرار داده شده و حالا به مراحل آخر تهیه لباس مثل اتوکشی و بسته بندی رسیده است و ما از این موضوع بسیار خوشحال هستیم.
وی گفت: کمپین یا پویش عیدی من در بخش تولید و توزیع مشارکت دارد اما بخش تامین مالی آن برعهده خیرینی است که با خیریه جامعه یاوری در ارتباط هستند.
درمان با بیان اینکه هنوز فرصت باقی مانده و مردم می توانند در این کمپین شرکت کرده و باعث خوشحالی کودکان محروم بیشتری شوند، افزود: قیمت هر دست لباس با تمام هزینه های جانبی 100 هزار تومان است. در همین راستا مردم می توانند به هر میزان که در وسعشان است، در این کمپین مشارکت داشته باشند.
این کمپین از 21 بهمن ماه شروع شده است و تا 29 اسفندماه امسال ادامه دارد.

https://qomefori.ir/vdcc.mqsa2bq1xla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما