تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : 1313
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به کنوانسیون پالرمو گفت: محدود کردن نظام، هدف اصلی کنوانسیون‌های بین المللی است.
محدود کردن نظام، هدف اصلی کنوانسیون‌های بین المللی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،حجت الاسلام و المسلمین باقر زاده صبح امروز در نشست خبری تشکل‌های حوزوی با موضوع بررسی کنوانسیون پالرمو که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، اظهار داشت: کنوانسیون پالرمو در سال 2012 به تصویب رسید و درواقع کار خود را شروع کرد.
وی ادامه داد: امروز یکی از نقاط آسیب‌زا این است که کشور ما را به‌عنوان یک کشور عادی به‌حساب می‌آورند، درواقع پیوستن ما به کنوانسیون‌های مانند که هیچ منفعتی برای کشور ندارد. MPT
باقر زاده ادامه داد: امروز MPT به‌عنوان ابزار محدودکننده برای کشور تبدیل‌شده است و هیچ منفعتی برای کشور ندارد.
وی ابراز داشت: رد توافقنامه پالرمو در شورای نگهبان نشان می‌دهد که این کنوانسیون غیرشرعی است و دلیل ارجاع پرونده به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی بیشتر و ضروری بودن الحاق به این معاهده است.
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: پیوستن به این کنوانسیون فشار را به کشور بیشتر خواهد کرد و از راه‌های قانونی که در این معاهده زیر بار آن می‌رویم، به تحریم‌های نهادهایی خواهیم پرداخت که جزئی از نظام هستند.
وی بیان داشت: بر اساس این کنوانسیون کمک به جرائم سازمان‌یافته و تروریستی ممنوع است و تعریف از گروه‌های تروریستی سازمان ملل و به عبارت بهتر ایالت متحده آمریکا است.
باقر زاده افزود: کشور در یک وضعیتی قرار دارد که دنیا علیه کشورهای اسلامی و مستقل است و با این کنوانسیون‌ها به دنبال محدود کردن کشور هستند.
وی تأکید کرد: اجماع بین‌المللی علیه کشور ما نشکسته است و این توهمی که در بین مسئولان دولتی شکل‌گرفته باطل است.
این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: هدف اروپا و آمریکا ضربه زدن به‌نظام است و این دو تنها راه مقابله با کشور ما را فشار می‌دانند.
وی به تاکتیک جمهوری اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با اسرائیل مقاومت و حمایت از نهضت بازگشت است.
باقر زاده ادامه داد: جهان اسلام امروز توسط جمهوری اسلامی ایران هدایت می‌شود و هدف پالرمو مهار کشور است.
وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به دنبال این است که به‌مانند زمان شاهنشاهی کشور باوجود صادرات عظیم نفت با مشکلات زیادی دسته پنجه نرم کند.
این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: امروز فتنه گران سال 88 در رأس کارهای مدیریتی قرار دارند که جای تأمل دارد.
وی افزود: هیچ ضرر و زیانی از نپیوستن به FATF شامل کشور نمی‌شود درواقع این معاهده‌هایی که کشورهای مانند اسرائیل آن را می‌پذیرند کاغذ پاره است.
باقر زاده ادامه داد: دولت روحانی در سال‌های اول خود با کشورهای آمریکایی ارتباط خود را قطع کرد که برای خوش‌خدمتی بود.

https://qomefori.ir/vdcj.vevfuqettsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما