تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 1285
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،معاون وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: بر اساس توافق صورت گرفته میان ایران و افغانستان، قرار است حدود 700 نفر از محکومان افغان تا پایان سال به کشور متبوع خود منتقل شوند که در مرحله نخست ٢٣٠ محکوم بازگردانده شدند.

محمود عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محکومان در پی اعزام هیات کنسولی افغانستان به جمهوری اسلامی ایران و شناسایی محکومان در استان های یزد، فارس، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران به کشور خود منتقل شده اند.
وی یادآور شد: وزیر دادگستری افغانستان ٢ ماه قبل به دعوت وزیر دادگستری کشورمان به ایران آمد و انتقال محکومان نتیجه توافق وزرای دو کشور است و به زودی تعداد بیشتری از این محکومان به افغانستان منتقل خواهند شد.
عباسی خاطرنشان کرد: اتهام بیشتر این محکومان قاچاق مواد مخدر و ورود غیرمجاز است و این محکومان در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان بین دو کشور بازگردانده می شوند و باید ادامه محکومیت خود را در افغانستان بگذرانند.
رئیس کمیته انتقال محکومان با قدردانی از روسای کل دادگستری ها، دادستان ها و مدیران کل زندان های استان های یاد شده انتقال این محکومان را حاصل هماهنگی و همکاری تنگاتنگ قوه قضاییه، وزارت امور خارجه، سازمان زندان ها و دیگر نمایندگان عضو کمیته انتقال محکومان دانست و تاکید کرد: این حجم از انتقال محکومان در کشور مسبوق به سابقه نبوده و در پرتو دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی کشور صورت گرفته است.

https://qomefori.ir/vdch.6nzt23nimftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما