تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 1284
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،« حمید درخشان نیا» روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید ثبت احوال استان مرکزی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و تربیتی آیت الله اراکی، افزود: 195 دستگاه اجرایی دولتی و خصوصی در 200 هزار نقطه از کشور به پایگاه اطلاعاتی جمعیت به صورت بر خط متصل هستند.
وی بیان کرد: اطلاعات هویتی 113 میلیون نفر ایرانی زنده و فوت شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور وجود دارد.
معاون وزیر کشور ادامه داد: اگر کشور بخواهد مسیر توسعه را به خوبی بپیماید و در زمره کشورهای توسعه یافته قرار گیرد باید دارای زیرساخت های قدرتمند ثبت احوال باشد.
درخشان نیا اظهار داشت: تحقق کامل دولت الکترونیک نیز در گرو تکمیل ماموریت های ثبت احوال است.
وی عنوان کرد: سازمان ثبت احوال کشور بحث ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیت کشور از لحاظ اطلاعات سببی و نسبی مردم را به صورت جدی در دستور کار دارد که در راستای اجرای این طرح مهم هماهنگی های لازم با دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور صورت گرفته است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: تحقق این طرح زمینه بهره برداری بیشتر از کارت ملی هوشمند را در کشور فراهم می کند.
درخشان نیا بیان کرد: بهره برداری از تمام ظرفیت های کارت ملی هوشمند نیز در گرو تکمیل زنجیره صدور این کارت ها برای تمام افراد واجد شرایط است که تاکنون بیش از 78 درصد از مردم واجد شرایط آن را دریافت کرده اند.
وی یادآور شد: حدود 14 میلیون نفر از جمعیت 60 میلیون نفری واجد دریافت کارت هوشمند ملی هنوز این کارت را دریافت نکرده اند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: یکی دیگر از برنامه های مهم این سازمان که در یکصدمین سالروز تاسیس ثبت احوال (سوم دی ماه امسال) رونمایی شده است، سامانه تغییر نشانی است.
درخشان نیا تصریح کرد: شورای عالی فناوری اطلاعات در سال جاری مصوبه ای به این سازمان ابلاغ کرد که بر اساس ثبت احوال کشور مکلف شده تغییر نشانی و کد پستی افراد در نقاط مختلف به ثبت رسد و بر اساس این طرح مردم باید پس از تغییر نشانی خود، نشانی جدید را تا 20 روز وارد این سامانه کنند زیرا اگر این مهم انجام نشود نمی توانند از دستگاه های مختلف خدمات دریافت کنند.
معاون وزیر کشور ادامه داد: دستگاه های اجرایی وظیفه دارند آگاهی های لازم در خصوص این سامانه را به اطلاع مردم برسانند و در این راستا همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.
درخشان نیا عنوان کرد: قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی از سال 1376 در کشور لحاظ کرده اما در طول 21 سال گذشته اجرایی نشده است و بر اساس این سامانه عملیاتی می شود.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی هر پیامی برای شهروندان دارند باید از طریق آدرس اعلام شده در سامانه ثبت احوال ارسال شود و این سامانه نقش موثری در حفظ حقوق شهروندی دارد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: بر اساس این سامانه آمارهای جابه جایی جمعیت و مهاجرت های صورت گرفته به روز می شود و دیگر آمار تقریبی وجود نخواهد داشت و شکل ثبتی مبنا به خود می گیرد.
درخشان نیا بیان کرد: ثبت احوال کشور از رویکرد سنتی عبور کرده و سیر تحولی عظیمی را می گذراند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسئولیت امانت است که مدیران باید آن را به بهترین شکل ممکن حفظ و در طول عمر خدمتی خود تنها به فکر ارایه خدمت بی منت به مردم و کسب رضای خداوند باشند.
در این آیین «علیرضا قبادی» به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال استان مرکزی معرفی و از زحمات «یزدان خسروی» مدیرکل سابق این نهاد تقدیر شد.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

https://qomefori.ir/vdcg.79qrak9xtpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما