تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب : 1149
،با مشارکت پلیس و اتاق اصناف قم،

همایش پلیس ،امنیت ،اصناف در قم برگزار شد

همایش پلیس ،امنیت ،اصناف با محوریت پیشگیری از سرقت روز دوشنبه دوازدهم آذرماه با حضور جمعی از مسئولان انتظامی و نظامی و مجموعه اتاق اصناف قم در سالن همایش اقتصاد اتاق اصناف قم برگزار شد.
 همایش پلیس ،امنیت ،اصناف در قم برگزار  شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از  روابط عمومی اتاق اصناف قم، در این همایش که با مشارکت پلیس و اتاق اصناف قم برگزار شد در ابتدا حسن احمدلو رییس اتاق اصناف قم ضمن خیرمقدم، تعامل اتاق اصناف با مجموعه انتظامی و نظامی به خصوص اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی را مطلوب دانست و تصریح کرد:تعامل مجموعه صنوف با پلیس نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله سرقت  می تواند داشته باشد.
سرهنگ کاویانی  رییس اطلاعات و امنیت عمومی استان قم نیز در این همایش به اثرات سرقت در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت:سرقت اثرات روانی بسیاری در جامعه و به تبع ان افراد دارد.
وی گفت: وقتی سرقتی از فردی صورت میگیرد  به لحاظ روانی و اجتماعی ان فرد تحت تاثیر قرار می گیرد و حتی ممکن است فرد دچار اسیب های اجتماعی نیز گردد و در این میان پلیس هم  به وظایف و نقش خود عمل میکند ولی نیاز است تا مجموعه های صنفی نیز کمک کنند.
سرهنگ کاویانی با اشاره به هدف این همایش گفت: این همایش که با هدف و رویکرد پیشگیری از سرقت برگزار شده در راستای تعامل مطلوب اعضائ صنوف با پلیس مبنی بر ایجاد امنیت و رضایت شهروندان است.
وی در پایان ضمن تاکید بر تعامل و مشارکت حاضرین صنف با پلیس در جهت پیشگیری و کاهش سرقت، به انان  توصیه کرد تا مواردی همچون داشتن پروانه کسب ، نصب دوربین در محل کسب و اخذ فاکتور هنگام خرید اجناس را مد نظر قراردهند.
سرهنگ جعفریان فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز در این همایش با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم مجموعه پلیس در جهت پیشگیری از وقوع جرم به خصوص سرقت است افزود: در این خصوص مجموعه انتظامی و نظامی برنامه های مختلفی را در پیش دارد.
وی نقش اصناف را در این زمینه موثر دانست و تصریح کرد: همه ما دغدغه تحقق امنیت را داریم و اگر امنیت در جامعه وجود نداشته باشد سایر مولفه های اجتماعی نیز تحت تاثیر ان قرارخواهد گرفت.
دکتر کاویانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم نیز در این همایش بر نقش مهم سرمایه اجتماعی در پیشگیری از وقوع جرم اشاره و تصریح کرد: سرمایه اجتماعی یکی از مقوله های مهم در پیشگیری از وقوع جرم به حساب می اید که در این زمینه این مشارکت میتواند نقش به سزایی در پیشگیری داشته باشد.
دکتر کاویانی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه خرید و فروش اجناس و بازار روز در این زمینه توسط شهرداری گفت:علی رغم پیگیری های لازم در این زمینه شهرداری تاکنون اقدامی انجام نداده است.
سرهنگ علی پور رییس اداره سرقت آگاهی استان قم نیز در این همایش گفت:سرقت یکی از جرائم مهم به حساب می اید  و در این زمینه برخی شغل ها بسیار اسیب پذیر هستند که  میطلبد افراد اگاهی لازم در خصوص پیشگیری از سرقت ها را داشته باشند.
وی با بیان اینکه صنوف می توانند در شناسایی افراد سارق و سرقت ها کمک پلیس نمایند افزود:وقتی سارقی سرقتی انجام میدهد تا وقتی محلی برای فروش اجناس سرقت شده نداشته باشد نمی تواند ان را به فروش برساند لذا همکاری و تعامل صنوف با مجموعه پلیس در کاهش این سرقت ها موثر است.



https://qomefori.ir/vdcg.t9qrak9qypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما