تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب : 1072
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حسام قربانعلی، معاون مدیرکل امور انجمن ها و مشارکت ها نهاد ر این مراسم با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: علم و علم‌آموزی جایگاه مهمی در دین مبین اسلام به ویژه در توسعه فرهنگ دینی دارد.

 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در سال 1404 باید به افق‌های مورد نظر رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی برسد، اضافه کرد: کتابخوانی باید منجر به توسعه علم و دانش شود، این هدف بدون تلاش نیروهای خط نخست جنگ فرهنگی به ویژه فعالان در حوزه کتاب محقق نمی‌شود.

 

معاون مدیرکل امور انجمن ها و مشارکت ها نهادخاطرنشان کرد: جنگ امروز ما جهاد فرهنگی است.

 

وی با اشاره به اینکه رسیدن به اهداف مورد نظر رهبری در افق 1404 نیازمند یک تلاش ویژه است، عنوان کرد: آمار میانگین مطالعه زیر 20 دقیقه برای مردم ایران اسلامی پسندیده نیست چراکه این میزان مطالعه منجر به تولید دانش و درهم نوردیدن پرده‌های ظلمت و گام برداشتن به سمت روشنایی نمی‌شود.

 

قربانعلی از رشادت‌های مردم قم در دوره‌های مختلف تاریخی یاد کرد و گفت: مردم این شهر در دوران دفاع مقدس نیز در خدمت به رزمندگان در صف نخست بودند و در جبهه‌های حق علیه باطل نیز عملکرد قابل تقدیری داشتند؛ اکنون نیز از مردم شهر مقدس قم با توجه به وجود ظرفیت‌های مختلف از جمله حضور ناشران توانمند در این شهر، توقع داریم که در حوزه‌های مرتبط پشتیبان دیگر شهرها باشند.

 

وی با اشاره به وجود 23 کتابخانه نهادی در شهر مقدس قم عنوان کرد: اکنون 31 منطقه محروم از کتابخانه را در سطح کشور شناسایی کرده که با تایید رهبر انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد کتابخانه‌های جدید در این مناطق هستیم.

 

معاون مدیرکل امور انجمن ها و مشارکت ها نهاد با بیان اینکه پیروان ادیان مختلف در سراسر دنیا مبالغ سنگینی را برای رسیدن به اهداف خود هزینه می‌کنند، مطرح کرد: هر چند شهر قم با وجود حوزه‌های علمیه به تنهایی بار سنگینی را در سطح ملی بر دوش گرفته است اما امیدواریم شاهد مشارکت بیشتر حوزه‌های علمیه و روحانیون در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه باید به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: خدمات مطلوب کتابخانه ای و جذب افراد به کتاب و کتابخوانی منوط به ارتقای سطح علمی، اجتماعی و فرهنگی کتابداران است تا به عنوان مشاورانی امین بتوانند مخاطبان خود را به درستی هدایت کنند.

https://qomefori.ir/vdcb.zb8urhbg5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما